19.9.07

Edinburgh エディンバラ




















I've arrived back from the most haunted city in Europe, the land of bagpipes, shortbread, freezing cold winds with driving rain, haggis and kilts. My trip to Edinburgh was great fun, and I'd recommend a day or two there to anyone with deep pockets and a love for architecture and history and landscapes. Edinburgh looks pretty, it certainly doesnt look like a capital city, nor feel like one. I'm a city girl through and through, and although I enjoy a location with more 'stuff' to do*, it was fun.
*there are things to do, just mainly of no interest to me...

Despite the wind and rain we attempted to climb Arthurs Seat, a small 'mountain' with great views over Edinburgh. We got to nearly the top but the driving wind and rain was making it hard to stand let alone navigate... so we never reached the top, but got stunning views anyway. It sounds like a nightmare, but it was actually quite fun!!

The place where we were staying was run by a over-active hyper man who seemed to magically appear no matter where you were in the hotel (even the shower).

Unfortunately the baby plane back from Scotland to City Airport didnt fly over central London like it was supposed to.. but none-the-less, seeing London sparkling from the sky at night is amazing. Even more amazing as it felt like we were on a private jet - only me and my sister were on the plane... :)

Still, back to work with Uni looming round the corner now...
Summer's over I guess..
Brr... Its cold..!!

バグパイプ・キルト・ショートブレッド・ハギス・超冷たい風・ひどい雨等な国、スコットランドから帰ったきた。長い週末旅行で、エディンバラへ行ってきた。エディンバラはヨーロッパで最も幽霊のよく出る都市と言われている。都市型人間な私は、ロンドンや東京みたいな活気に満ちたところのほうが好きなのに、こんな静かで、魅力があるエディンバラがなんとなく気に入った。首都らしくないエディンバラはとても美しくて、歴史上有名な都市なので、行ったことがなければ、お勧め!

雨と風にもかかわらず「Arthurs Seat」と言うなエディンバラ小山を登った。すごく強い風で頂上までいけなかったのに、眺めは超すばらしいーーーっ!! 雨と風の中に登った割に、驚くほどすっごく楽しかった。・・本当! :)

残念ながら、乗ってたちっちゃいプロペラ付き飛行機は、ロンドンの都心の上空を飛んだ帰らなかったが、キラキラしているDOCKLANDSを飛行機から見えた。息をのむような景色だと思うわ!そのうえ、プライベート・ジェットみたい、帰り飛行機には、私と姉ちゃんしか乗らなかった。★

じゃ・・またまた会社へ戻ろうっかー。
もうすぐ大学も戻らなきゃ・・
夏が終っちゃったんだー
寒い!
























(If you are interested, you can see more Scotland pics here)
そうそう、興味があれば、スコットランドで撮った写真はここにアップロードしました。

8 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

Welcamback!
私もエジンバラ大好き!

匿名 さんのコメント...

日本語なめらかですね、自然体で、、スコットランドみどころおしえてね、エジンバラに2日だけいきました。またいきたくなりました。のぼったやまについてしりたいです、

匿名 さんのコメント...

2人だけのジェットだなんてセレブね

karekora さんのコメント...

@ちー
エジンバラに行ったとき、ARTHURS SEATを登った? 景色はすごいからお勧め★

setsu-san
私は3日間しか滞在してなかった。登った山は実に死火山です。雨が降ってるからからちょっと泥だらけになってしまいましたが、楽しかったです。汚くなってしまいましたけど・・ Setsu-sanはまたエジンバラへ行ったら、ロンドンに立ち寄って忘れないでね★!

Hikki
どうやってエジンバラへ行った?バス?バスは込んでいる?何で誰もロンドンに行きたくないかな・・T_T でもセレブなんて・・:)hehe :)
ちなみに...St Giles Cathedralに入らなかった。:)こわいから!

匿名 さんのコメント...

あたし、その山かどうかわからないけどてっぺんにローマの遺跡みたいなのがある丘にはのぼしました!
エジンバラ大好きだよ。高さの差がダイナミックですごい!

あたしロンドンも好きだよ。

karekora さんのコメント...

そうか・・つづりを間違えたね。「エディンバラ」じゃなくて、「エジンバラ」だ。>_<

@ちー
ああ!私もこの丘を登ったと思う! 「Calton's Hill」と呼ばれると思う。この丘から見える景色もきれいだね★ ロンドンである小山がほしいなあ・・!

匿名 さんのコメント...

ああー。エディンバラでもいいと思う。これは英語の音を日本語であらわしてるだけだから。。。
エジンンバラ、って日本語の発音だよね。イギリス人にいったらぜんぜん通じなかったけど、エディンバラっていったら通じたよ。

匿名 さんのコメント...

Megabus(madbus)で9時間かけていったよ~!なんだか寝られない旅でした。
ちなみに私の友達はエジンバラへ行った時に「はやくロンドンに帰りたーい」と言ってたよ